Berebut bina masjid.. bukan berebut nak ke masjid..

MASJID BESI di Putrajaya

” 17 tahun memerintah Kelantan, PAS tak bina masjid langsung.. Langsung takde” – Menteri Besar Selangor..

Tengok berita pukul 7 pagi tadi, tetiba rasa pelik bila dengar Menteri Besar Selangor berucap.. Nak dekat PRU12 ni macam-macam.. Benda-benda macam ni pun jadi isu.. Senyum dan geleng kepala je la dengar.. Biarkan.. Kalau isu boleh membantu UMNO dan BN, biarkanlah… Memang benarlah, akhir zaman ni orang bukan berebut nak ke masjid tapi berebut nak bina masjid yang besar dan indah.. Masjid dibiarkan sepi tanpa diimarahkan.. Meriahnya masjid ketika ada majlis..

Rasulullah bersabda:

“Tidak berlaku kiamat sehinggalah manusia bermegah-megah dengan masjid-masjid”. HR Abu Daud (no: 449), Nasai (no: 689), Ibn Majah (no: 739). Dinilai sahih oleh Ibn khuzaimah (no: 1323) dan Ibn hibban (no: 1614).

P/S: surau di taman saya kecil tapi ahlinya berjiwa besar(^_^)…

Sahabat-sahabat boleh layari http://www.zaharuddin.net/ untuk membaca artikel tulisan ustaz zaharuddin yang bertajuk Kereta Islam & Masjid Besi : Anda Bangga ?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s