Harap sangat…

Assalamualaikum Warrahamatullah

Sejak awal ramadhan saya cuba untuk mengelak dari berfikir tentang cerita-cerita yang merudumkan iman yang sudah sedia nipis.. Sangat kecewa kerna saya tak berjaya sepenuhnya.. Gosip sana, fitnah sini.. Tak salah berfikir dan mendengar. Kemudian saya boleh menilai. Benda yang sama yang biasa saya buat. Tapi, masalahnya saya tak mahu ia berlaku pada bulan mulia ni. Tambah pula, saya merasai kelainan dan amat istemewanya ramadhan kali ini. Buat julung-julung kalinya, 1 September ialah 1 Ramadhan.. Maha Suci Allah yang mengatur perjalanan bulan dan matahari..

Saya nak fikir yang baik-baik.. Saya nak baca blog yang baik-baik.. Saya nak dengar yang bagus-bagus. Yang tambah pahala, kasi naik semangat nak beramal.. Biaq pila orang nak kata apa.. Tahun depan, saya tak pasti dapat jumpa lagi ke tak.. Bodohnya rasa kalau ramadhan kali ni, prestasi amalnya memalukan..

2 thoughts on “Harap sangat…

  1. gunman says:

    salam

    Aduh! terasanya.. pedih..
    Betul tu bro! Member2 sibuk duk fkir psl 16 sept.. Biaq pi la eik.. Ana stuju.. crita2 yg kurangkan iman, kita lupakanla dulu.. Klau pkir, buat naik darah je. Bgusla stail pnulisan enta.. Ana firstime msuk cni.. sempoi.. Bnyak blog lain kekdg entrinya tlalu ssh nk pham. Tak smpai.. enta punya ada rasa.. Ana suka bce blog org je. sndiri takde lg. Truskan bro๐Ÿ™‚

  2. abudarwis says:

    salam gunman๐Ÿ™‚

    TQ singgah.. Mcm tu la bro.. Kita ni kkdg truja sngat.. Ana rasa tak slh cuma bepada2 la.. Emosi pd hal n crita fitnah xplu dpnjangkn bln rmadhan ni.. Kita ptt emosi kalau kita xdpt khatam Quran walaupun skali sblum brakhir bln ni.. Tak taula mngkin sbb ana dah tua kot.. hahaha.. Mmbebel je kat blog sndiri..๐Ÿ˜€

    Stiap org ada gol msing2 knapa dia nak bkrya.. Utk suka2? Utk mnunjuk2? Tnjuk pndai? Ana suka tulis smpoi2 gini sbb diri sndiri pun sma dengan je.. Tapi, tidakla smalas ni sbnrnya.. Kkngan keje akh.. Jd, masa tk bnyak nk mnghasilkan hasil penulisan yg lbih berilmiah.. Alasan baik pnye… hehe.. InsyaAllah, lps raya, ana smbung study fulltime blk. Mngkin msa tluang tu bnyak. Rajin2kan enta jnguk2 blog2 ilmiah.. Blog ana pun snggah slalu jgk yea..๐Ÿ™‚ Blog ana ada rasa yea.. Rasa apa tu? msam2 manis ek..๐Ÿ˜€

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s