Moh kita berXPDC malam tahun baru!

Bismillah walhamdullillah

Senyum dan mula..🙂

“Yang dah lepas, biarlah.. Belajar dari kesilapan.. Esok masih ada sinar kebahagiaan untuk dirimu..”

Kata-kata yang sungguh manis untuk si pembuat silap.. Si pembuat silap pun rasa terharu, insaf tetapi belum ada rasa yang kuat untuk bertaubat..

“Ala, kiamat lambat lagi.. Aku pun muda apa.. Orang muda apa barang lepak masjid. Orang tua bolehla..”

Amboi, macam nak kena cabai mulut.. Sungguh kurang sopan statement tu..

“Eh, tak boleh couple ke? Takkanla, sebab I orang bandar, orang KL.. I lahir kat UK.. Takde life la kalau sorang-sorang.. Walaupun I orang Islam, tapi I tak biasa la. Itu tak boleh ini tak boleh.. Lagipun, kami bukan buat apa pun.. I cuma naik moto dengan boyfriend I pastu kami makan-makan,jalan-jalan sambil pegang-pejang tangan je.. InsyaAllah, I pandai jaga diri…”

Ni lagi masalah, cipta kejahilan diri..

Inila hakikat yang sedang berlaku lebih-lebih lagi pada malam-malam pesta sambutan malam tahun baru dan malam kemerdekaan. Dah tak pelik kalau pasangan bercinta ber’aksi’ lebih hebat dan dasat waktu ni..

Jadinya, seperti tahun-tahun lepas, XPDC dakwah malam tahun baru akan dilaksanakan.. Tidak boleh tidak mesti buat.. Saya dah terima maklumat sahih.

Tarikh : 31 Disember (Rabu)

Masa Berkumpul : 9.30 malam

Tempat Berkumpul : Masjid Negara

Pakaian : T-Shirt dan Seluar

Sahabat-sahabat boleh rujuk website gamis.

Bezanya kali ni, tempat berkumpul di masjid negara. Jauh dari tempat kebiasaan, iaitu masjid As Syakirin,KLCC.  Apapun, yang paling penting ialah kita bekerja. Jadi, jangan lepaskan peluang menyeronokkan.. “Intasurullaha yansurukum wa yutsabbit aqdaamakum”..

MOH KITA TURUN!

ps: lepas tu, boleh pekena radix🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s