Permulaan Februari ini…

Bismillah walhamdulillah,

Tengah malam yang dingin, dengan menggunakan notebook sahabat yang sudah terbongkang (tidur.. hehe) saya melepaskan gian menulis di awal Februari ni. Al maklum notebook acer travelmate yang berusia hampir sepuluh tahun sudah pun menemui ajalnya beberapa ketika yang lalu.. Jadinya, Acer aspire 4530 yang baru dua bulan (bau lowyat lagi ni) menjadi mangsa terbaru..๐Ÿ˜€

Tetiba, entah bagaimana, hati terasa rindu akan sahabat-sahabat yang dah lama tak ketemu.. Sungguh! Jalan pejuangan ni Allah temukan ramai sahabat-sahabat hebat. Bertemu, kemudian berjuang bersama dan akhirnya berpisah.. Selepas ni, serupa juga. Berjuang bersama dan berpisah. Tapi, akhirnya nanti jumpa kembali.. Masa tu dah lain la.. Dah berkeluarga, jumpa kita bukan sorang-sorang. Datang bawa orang rumah yang sejalan InsyaAllah.. Anak pun dah sedozen InsyaAllah.. Nabi suka umatnya ramai.. hehe, ke situ pulak..

Allah… Membayangkan masa depan (biarpun baik) yang belum pasti ni kekadang melalaikan.. Tapi kita mahu begitu lah jadinya nanti.. Pasti ia bukan sia-sia jika diiringi usaha dan doa.. Bertenang, senyum sokmo dan teruskan perjalanan..๐Ÿ˜€

Tak banyak malam ni sebab tuan empuya notebook ni nak guna kejap je lagi.. Kena berhenti mengejut.๐Ÿ™‚ Nasib baik bawak tak laju.. Dah la tali pinggang keledar tak pakai.. Lesen pun tak renew lagi ni..ย  Apa!Roadtax pun dah lama mati!!! Habisla.. Hehe.. lega tul kat depan ni Plusronda je rupanya.. Ingatkan polis tantree.. hehe… Selingan yang memeningkan sikit๐Ÿ˜€

Islam itu syumul dan sesuai setiap masa, sepanjang zaman. Jadi, toksah pening-pening.. Kalau bingung, cadangan saya jom radix!:D

ps: saman ops sikap tak setel lagi.. Ishh2, mana den cekup duit ni..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s