Pagi ini…

Awal pagi yang menyejukkan.. Terasa kedinginannya menusuk ke tulang.. Jam dinding rumah menunjukkan 06.48 pagi..

Intro yang baik🙂

Nantikan, kehadiran novel pertama saya yang dalam angan-angan untuk disiapkan😀

Cerpen pun merangkak, novel kunun.. he he.. Perlian untuk diri sendiri🙂

Bangkit, bangkit…

Wahai pemuda Islam,

Mari bangkit berjuang

kita tegak syiar Islam

Janganlah takut, janganlah bimbang,

Ingat syurga menjadi Idaman,

Allahurabbuna, Allahu Ghayatuna

Allah Tuhan kami, Allah matlamat kami,

DariNya kita datang,

Dan kepadaNya.. Kita kembali..

Teringat SEPINTAR!

Kredit to akh Izad kerna lagu terakhir kami ini.. Dari 5 lagu kawan-kawan.. haha, banyakk.. Bayangkan, betapa ‘seronok’ hadirin yang mendengarnya😀

1 Sedang berlatih untuk tidak gugup
ps: Sengaja dikaburkan untuk tujuan keselamatan😀

Saya memang tak mengharap apa-apa melainkan semangat juang kami yang takkan layu.. Semangat dan faham. Semangat saja tak cukup. Andai semangat Jihad tidak dikepilkan dengan kefahaman ‘apa itu jihad’ maka ia akan jadi rosak. Pandai bicara tentang jihad tapi tidak ada semangat untuk ‘fasa pengapalikasian’ ia juga sia-sia. Ramai orang termasuk saya mungkin ada kurang di mana-mana..

Tidak mengapa..

Kita baiki sama-sama.. Tiada istilah terlambat bagi yang mahu..

Taknak takpelah.. Nak, kena berusaha.. Jangan di’lempang’ dan di’heret’ yang taknak.. Biorkan.. Pelan-pelan🙂

Ada kelas jam 9 nanti.. Saya nak ‘prepare something’.. Nak ‘lempang dan ‘heret’ diri sendiri.😀

Saya agak ‘frust’, Man City kena tibai malam tadi.. Tapi saya lagi ‘frust’ kalau ‘kabinet baru’ cepat rosak.. Nak tukar lama lagi pulak tu.. 5 tahun sekali..

Eh, apa pulak! Ok la tu.. Cepat rosak, cepat la kita ganti dengan ‘kabinet tahan lama‘ dari ‘kedai Islam‘..😀

InsyaAllah, wallahua’alam..

ps: Sebelum kelas bermula, kita radix dulu!!! (bagi yang puasa sunat, teruskan)

8 thoughts on “Pagi ini…

  1. dun bera says:

    salam en adham,

    pa tajuk nasyid tu? macam sedap je.. pasal novel..
    fokus!!! mesti bole punye.. tajuk jgn psl cinta.. ana msti beli..🙂

  2. Assalamualaikum warrahmatullah ust rock🙂

    wooooooo!!! Ini tak adil.. Ko de blog rupenye.. Hampeh tul.. da la xdtg reunion.. nape xdtg adham.. Ko ni, xmeriah doh.. Tukang bce doa xde🙂 xpe2.. dimaafkan..

    aku ingat blog ustat mane td.

    Woittt! Bile nk kawin??? KIta da 25 dul tahun ni.. InsyaAllah, aku bulan membaca nnt kawin.. kakaka..
    aku tengok, rupe da makin hensem, muke makin licin.. hehe.. Ko memilih ye… nk kawin ngan ustazah mana la ni..🙂 Jmput, ko jngan kawin snyap2.. siap ko kalo xjmput!

    aku akn sebarkan blog ko ye ustat tuk kawan2 kite yg smkin lagho aku tngok.. Doakan aku jadi manusia baik macam ko🙂

  3. selalukenalempang says:

    kali ptama bg komen kat cni.. xtau nak komen apa sblm ni.. skrg ni pun xtau sbnrnya sbb asyik tkene je dgn entri2 yg ‘makan dalam’..😀

    Minat man city ke tuan adham? bukan man U ke?

Leave a Reply

