Usrah is compulsory

Assalamualaikum warrahmatullah..

Saya dapat merasakan kalau menulis di waktu ini, ia satu jenayah yang besar. Itulah perasaan ketika ini.. Lebih suka belek blog orang lain.. Seronok baca perjalanan tarbiyah mereka.. Buku-buku yang mereka baca.. dan segalanya🙂

Ia lebih menyenangkan saya..

Bila, dah jarang dapat bedah buku, nak menulis pun terkedek-kedek.. Kalau dapat pun, diselang-selang bacanya..  Bila kita sibuk dengan dunia, Allah akan teruskan sibukkan kita dengan dunia.. Padan muka adham!

Saya sering terfikir,”andai aku futur, bagaimana?” Tiada jawapan untuk itu disetiap kalinya..

Buku-buku baru di mini library saya di rumah sewa ni semakin banyak.. Minat beli buku tapi entah bila nak cerna isinya. Ada ahli usrah datang dan tanya..

“Apa kandungan buku ni bang? ”

Saya tak boleh nak rumus habis. Macam ada yang tergantung.. Mereka senyum meraikan tanpa membalas..

“Nanti kita kupas masa usrah ye,” balas saya untuk menyenangkan..

Ni, dah berminggu liqa’ tak dapat dibuat.. kekangan memanjang.. Andai diri ini boleh difotokopi, saya sanggup.. Kerna usrah is compulsory!

Allah..

ps: nak qadha balik liqa yang  tertinggal bukan senang.. Nampaknya, kena ajak ahli pekena radix dulu.. ambil hati..😉

5 thoughts on “Usrah is compulsory

  1. alyah sakinah says:

    salam bro…

    ingat sye lg tak😉

    mcm sedey plak susunan ayatnye.. kuatkan semngat ye.. doakan sye di bumi US ni..

    1. abudarwis says:

      mne enta ni? bape org anak dah? turun nilai laa.. ana blnja 2pket radix bncuh skali..cnfirm sgar… harharhar..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s