Big action, Big result?

Setiap permulaan pasti ada penghujung. Sebagus mana henjutan permulaan, dan untuk beberapa ketika prestasi dikekalkan, kita tetap juga akan kepenatan. Maka disitulah pengakhirannya. Tempoh 5 tahun berada dalam industri mengajar saya banyak perkara. Sudah tentu. Saya bukan robot, dikawal untuk terus berada di tempat sama. Cukup lah. Tapi kita juga selalunya kebingungan. Kita bingung kerana kita manusia. Bingung kita bingung seorang hamba yang mahu ditunjuk jalan keluar dari segala jalan kebingungan oleh Sang Pencipta yang Maha Esa . Dalam meneruskan perjalanan kehidupan yang penuh kebingungan ini, Allah memberi kita begitu banyak persimpangan. Persimpangan kehidupan bukanlah untuk menyusahkan. Ia hakikatnya memberi ruang untuk memilih. Dan akhirnya kita memilih yang terbaik berdasarkan maklumat-maklumat yang kita ada. Sudah tentu setiap pilihan ada risiko tersendiri. Risiko andai cuba dielak risiko lain pula yang menanti.

Bagi saya, sepanjang 32 tahun selain keputusan besar meninggalkan UiTM dan berkahwin ketika belum bekerja secara tetap, ini akan menjadi keputusan besar dan sukar yang akan mengubah lanskap kehidupan saya. Big decision cause serious stress in our life. Ya, disebabkan itu saya sering menyendiri. Bukan setakat sendiri itu diam termenung malah bercakap sendiri, mengangguk-angguk kepala dan ketawa.

Selalunya, ‘big action produces big result’. Saya bukan sedapkan hati. Dengan izin Allah ia sudah terbukti. Alhamdulillah dan Inshaallah, let’s see in 5 years time if the big result will be happily produced. He He.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s