Nekadku demi cinta

Tidak ada kata yang mampu saya ungkap selepas mendapat berita pemergian Tok Guru Nik Aziz ketika pulang dari kerja malam 12 Feb lalu. Ia malam yang begitu sayu. saya terkenang wajah mulia itu sepanjang perjalanan ke rumah. Malam itu sejurus sampai ke rumah, Saya beritahu isteri yang saya akan ke kelantan. Jam waktu itu jam … Continue reading Nekadku demi cinta

Advertisements

Mereka itu apakah?

Apalah yang mereka fikir? Sanggup mereka bersesak berbaris panjang hanya kerana mahu menempel di TV. Arghhhh.. Kau bising apa ni? Dakwah kan luas. Oh begitu. Jadi berbondong-bondong lah mereka memenuhi stesen itu dan ini. Hanya kerna dakwah itu mahu mereka luaskan. Mahu juga mereka ada 'nama' sendiri. Ada page sendiri. Ada program 30 atau sejam … Continue reading Mereka itu apakah?

Usrah is compulsory

Assalamualaikum warrahmatullah.. Saya dapat merasakan kalau menulis di waktu ini, ia satu jenayah yang besar. Itulah perasaan ketika ini.. Lebih suka belek blog orang lain.. Seronok baca perjalanan tarbiyah mereka.. Buku-buku yang mereka baca.. dan segalanya 🙂 Ia lebih menyenangkan saya.. Bila, dah jarang dapat bedah buku, nak menulis pun terkedek-kedek.. Kalau dapat pun, diselang-selang … Continue reading Usrah is compulsory

Tiga bulan kemudian……

AsSalamu alaikum warramatullah.. kekok sikit.. Huh! Tiga bulan tak ngeblog.. Saya tidak ada alasan untuk 'percutian' ini.. Ia menyakitkan.. Pedih dan senak.. Lebih senak dari senak perut terkena rembatan bola futsal di depan pintu gol. Hehe.. Allah.. Mujahadah sungguh!! Selain ketiadaan laptop selama berbulan-bulan lamanye, mungkin alasan lain yang kukuh ialah urusan perkahwinan adik saya … Continue reading Tiga bulan kemudian……